Про компетентнісний підхід до роботи

Для вчителя компетентнісний підхід – це перехід від передачі знань до створення умов для активного пізнання та отримання дітьми практичного досвіду. Для учнів – перехід від пасивного засвоєння відомостей до її активного пошуку, освоєння, критичного осмислення та використання на практиці.
До найтиповіших методів формування компетентностей учнів, відносяться:
- звернення до досвіду учнів;
- відкрите обговорення нових знань;
- розв’язування проблемних задач і обговорення проблемних ситуацій;
- організація дискусій;
- ігрова діяльність;
- проектна діяльність.
Учитель, який здійснює компетентнісний підхід у навчанні повинен уміти:
- виявляти повагу до учнів, до їх суджень та питань;
- відчувати проблемність ситуацій, що вивчаються;
- пов’язувати матеріал, що вивчається з повсякденним життям та інтересами учнів, враховуючи їх вікові особливості;
- закріплювати знання та вміння на практиці;
- планувати уроки використовуючи різноманітні методи та форми навчання;
- ставити мету та оцінювати її ступінь досягнення разом із учнями;
- оцінювати досягнення учнів не тільки балами, а змістовною характеристикою.
Для реалізації цілей і завдань курсу «Інформатика» найефективніше підходить діяльнісний підхід у навчанні.
Класи | Результати |
8 клас | Колесник Валентина І місце (інформатика) |
9 клас | Довбуш Святослав ІІ місце (інформатика) Горук Олександр ІІІ місце (інформатика) Рацин Ірина ІІ місце (ІКТ) |
10 клас | Воробель Роман І місце (інформатика) |
11 клас | Одайський Назар І місце (інформатика) |
Проект «Про Інтернет» спрямовано на підвищення цифрової компетентності учнів українських шкіл. Навчальна частина проекту складається з чотирьох навчальних модулів для школярів. Для вчителів — методичний посібник і практикум для проведення занять. Інтерактивна частина включає в себе гру та тестування, покликані оцінити рівень підготовки учня. За умови успішного проходження тестування учень нагороджується спеціальним сертифікатом Google.